Welkom!

Op deze blog zullen jullie af en toe op de hoogte gebracht worden van wat we in de klas uitspoken.
De ene keer zal er een leerling wat vertellen, soms vind je er foto's en regelmatig komen er ook wat oefeningen online.
Hopelijk kom je klas 5A hier eens bezoeken.

Veel lees-, kijk- en oefenplezier!

Juf Sabine en haar klas

zondag 28 oktober 2012

We blikken terug op 2 maanden 5A...

Sommige deden eens hun boekje open over alles wat wij uitspoken in 5A. Hieronder de artikels van een paar journalisten uit onze klas.

"Het vijfde is een beetje moeilijk maar onze toffe juf helpt ons heel veel. Ik vind het tof dat ik zo'n leuke klas heb en een super juf. De eerste 2 maanden waren al super. Ik vind het leuk dat we zoveel verplaatsen. Het vijfde heeft ook een andere manier om te werken. Soms een beetje veel huiswerk maar dat valt wel mee. Soms is juffrouw wel wat streng maar dat moet soms wel voor sommige sloebers. Maar kort gezegd: het vijfde is super!"   - Marlies


"Het vijfde leerjaar is het tofste jaar tot nu toe! Juf Sabine is een super toffe juf! De klas is ook heel mooi versierd. Je moet wel veel leren. Maar dat hoort erbij. Er komt een nieuw vak bij: Frans. Er zijn ook leerladders, dat zijn leuke tips bij het leren. De twee klassen werken ook veel samen. Dat vind ik wel tof. Als je vrienden in een andere klas zitten, kan je er ook mee werken. Juf werkt ook veel aan de blog."   - Gilles


"Het is keitof, we hebben al veel bijgeleerd. Het vijfde leerjaar is het leukste jaar. Vooral de juf is super. Frans is ook leuk. De nieuwe leerstof is begonnen! Iedereen vindt het leuk, iedereen is enthousiast aan het meewerken. Het is een beetje wennen aan Frans maar ik vind dat iedereen het goed doet voor Frans en ook voor alles. Ik hoop dat het hele jaar zo doorgaat!"    - Justine


"Het is hier heel tof. Maar je moet hier wel werken want anders is het voor thuis. Het gaat soms snel bij rekenen en ik ben niet altijd klaar. Het is een super toffe juf. Het Frans is soms wel moeilijk maar het lukt wel."    - Bram


"Wij zitten nu in de vijfde klas.
We zitten er nog maar pas.
De toetsen zijn net voorbij.
Maar iedereen is blij!
Iedereen krijgt zijn rapport!
Het is stil, maar kort!"
- Lotte



Geen opmerkingen:

Een reactie posten